2012-03-14

se alltid på ditt liv som nå'tt glatt

Jag hade en jättebra fredag i Sthlm på Spamelot! Den var riktigt rolig fasktiskt. Och typ lika störd som Monty Python filmen, holy grail! haha. :)

I lördags var det öppet hus på skolan. Våran klass stod för cafét med olika saker som några i klassen bakat och godis och sånt. Vi tjänade ändå några tusen till klassresan så det är bra! :)
Vi hade också i uppgift att visa upp en tvåpartssamtalstolkning (haha, vilket ord det där blev. :p). D.v.s ett rollspel där en agerar döv patient, en agerar läkare och en får vara tolk. Det blev också lite "riktigt tolkning" (som vi inte provat genom tidigare) när vi informerade om klassen och utbildningen. Det är ju så fruktansvärt roligt att få stå och tolka! Jag blir glad!

Söndag hände det nog inte så mycket. Karln var kvar hela helgen så vi hade det bara mysigt här hemma med kombon. Såg bl.a på Så ska det låta! Det är ett roligt program det! ^^

Ja, har inte hänt så mkt annars. Fick veta idag att jag fick godkänt på salstentan och PM:et som vi har skrivit till en delkurs. Hade helt seriöst väntat på att göra om allt helt och hållet för jag var inte alls nöjd! Inte med PM:et iaf. Men jag är glad att jag klarade mig. :)

Mja! Nu är det lite slö tv-tittande och kombomys i soffan! Snart är det mat och ikväll är det Grey's! :D

Ciao på er!

Inga kommentarer: