2014-02-28

Girl look at that body. I work out..

Dag ett av min tre dagars helg är idag. :) 
Jag har idag varit ute och gjort något OVANLIGT. Jag har varit ute och joggat!! Okej inte en enda tur i sträck men ändå. Jag bestämde mig för att ta mig runt vivallaringen genom att gå 5 min-jogga 5 min-gå 5 min-jogga 5 min.. Ja, ni fattar. ;p 
Jag klarade! Tog min från min dörr och tillbaka på 40 minuter men JÄÄÄKLAR va jobbigt det var! Kom hem och la mig på hallgolvet dyngsvettandes på en gång. Haha! Men jag är stolt över mig själv att jag gjorde det. Kändes som bra träning så det ska jag försöka göra fler ggr. 
Var faktiskt och tränade på gymmet några timmar senare också. Vet inte hur mkt jag kan röra på mig i helgen när jag är i Finspång så jag körde på idag. :) 

Efter gymet var jag på min "efterlängtade"  astmaundersökning. 

Träffade en läkare för några månader sen för att jag andas så himla tungt och har det jobbigt att andas ibland. Han envisades med att jag nog har astma (jag höll inte alls med) och sa att jag först och främst måste träffa astmasköterska innan vi kan kolla ngt annat. Vad visade svaren idag? Absolut. Inte.Astma. Mina värden va jättefina och det var helt uteslutet att astma var mitt problem. Så... Bara att vänta och se när jag får kallelse till läkare igen för ngn ny utredning. :) Jag tror på att det är ngt som är för trångt i mina luftvägar. Typ polyper i näsan eller ngt. Men det återstår att se. :)

Nu sitter jag utanför TC och väntar på Isa för det ska bli en så bra kväll tror jag.
Först hem till Isa och Rob för att äta hamburgare som sistnämnda har förberett och sedan iväg till en kollega för House of Lola home party. Blir nog supertrevligt!
Efter det blir det också till att ta bilen ner till Östergötland. Dvs Finspång för att träffa min karl, hund och ett gäng till.

oj, det blev ett långt inlägg. Jaja. Trevlig helg! :) 

Tjing! 

Inga kommentarer: