2014-03-08

Saker förändras minsann

Jag var och hälsade på i skolan idag då det var öppethus. Väldigt mysigt, som vanligt där på klerkgatan. Träffa lite lärare och fina elever som går där. Va lite nostalgisk helt enkelt. :) 

På vägen hem kom jag att tänka på hur livet var för ett år sedan och oj så saker ändå har hunnit förändras på bara 365 dagar. För det är ganska precis ett år sedan som vi var med på vårat sista öppet hus på skolan och vi nästa morgon skulle åka iväg till London. 

För ett år sen pluggade jag på och hade ingen aning om jag skulle lyckas få jobb som tolk och än mindre VAR jag tillslut skulle lyckas få jobb. Jag såg fram emot praktiken på TC här i Örebro och hoppades såklart på jobb just där sedan. 
Jag bodde med fina Evelina och dammråttorna under sängen. 

Nu idag har jag jobbat ca 9 månader på TC och älskar det. Jag har en sambo som är lång och fin och vi har våran fina jycke som husdjur (ja... Det är faktiskt inte många dammråttor som bor kvar nu, förutom kanske om andreas är borta en längre period ;p).
 
<-- jag i London. 
Jag idag på väg till gamla skolan. -->

Ja. Hade inte mkt mer än så att skriva. Kom bara på hur annorlunda livet kan se ut på bara ett år. :) 

Tjing! 

1 kommentar:

Fd blondiie sa...

Åh inte visste jag att du bloggar här igen :) vad kul! Och vad fin du är!! :)