2014-11-23

Julen är här

Ja typ iaf. 
Jag är en sån som tror på att allt som har med julen att göra får börja först den 1:a december eller 1:a advent, vilken som nu kommer först.. 
Men nu iår så blir det svårt då jag och sambon har sista möjligheten att kunna julpynta ihop nu helgen som är/var. 
Så därför har julen nu idag flyttat in hos oss. När man väl "var tvungen" att plocka fram julen så kunde man väl göra det ganska ordentligt? Så när alla (och med det menar jag mååånga!) våra tomtar plockats upp och hittat sin plats för iår, julhandukarna var framhängda, lampor, lyktor och ljusslingor framställda så blev det till att bjuda några goingar' på pre julmys! :) 
Det blev päronglögg, MUMS, pepparkakor, lite julgodis, julmust och annat smått och gott. Det är faktiskt mysigt här hemma hos oss nu fast jag inte vill erkänna det än.. 
Sen blev det lite kokt korv med bröd också - I like it! 

(Vi hade t.o.m tänt en brasa. En sån man kan ha i tvn.)

Näe, nu måste jag sova för jag ska upp och tjäna en slant eller två om vad som känns som en alldeles för kort stund. 

God natt och god jul då! ;) 
Tjing! 

Inga kommentarer: