2009-07-08

Action onboard

är lite va vi har haft idag.. runt 10-10.30 tiden i morse, medan jag lugnt stog och dammsög passagerar mässens golv, så kommer Robin, en elev här, till mig och sa att jag skulle med på "Terrorist-jakt". Jag skrattade lite först.. Sen sa han igen "kom då!". Say woot?
Vi gick iväg en liten bit och där stod minsann en styrman och 3 andra elever och vänta. Vi skulle faktiskt på terrorist/flykting-jakt! Det var nämligen några som hade sett ngn gå med ficklampa på ett av däcken under natten. dvs ingen i besättningen och det borde inte varit en av paxen* heller för dom visste att det strikt är förbjudet att gå där under resan. Så våran (min, styrman och eleverna) uppgift var att kolla genom hela inredningen om det fanns ngn/några eller ngt misstänksamt någonstans. Kollade genom alla hytter, alla dagrum och mässer, toaletter, alla kylar, hissutrymmen, trappuppgångar, tvättstuga. (ja.. skulle kunna fortsätta men, you get the drift!) Vi hittade iaf ingenting, men blev lite halv nervös när det var en dörr i omklädningsrummet som rörde sig. Men det var lunkan det med. :p Vi frågade också paxen OM dom varit där nere, vilket allihopa förnekade. Men vi kom sen på att vi tror att det är dom två irländarna (börjar tycka rätt så illa om dom nu måste jag tyvärr säga.) ombord som varit ner till sina kaniner som dom tydligen har med sig, men inga papper på. Aj aj, sicket drama! Men det kryddade iaf upp den här dagen lite grann. Näe, nu ska jag nog chila vidare.. Mot dagrumet där dom förhoppningsvis tittar på en rolig film. som inte är star wars!!

Sophia


*pax = passagerare

4 kommentarer:

Deaconess sa...

spännande spännande..trodde först ni hade övning men jag ser det var riktig action! :D Hoppas det inte gungar alltför mycket till havs nu...kramkram gumman

Anonym sa...

moahaha dom jävlarna. att dom alltid ska ha något fuffens för sig =P Saknar dig så ring så ring när d är tillbaks i detta avlånga land! /M

Johanna sa...

Hahah, spännande! :P

Vad hade du gjort om du faktiskt hittade någon ??? :D

catharina sa...

d e självklart att det blir en lugnis..som jag har sagt, en sån mor ett sånt barn och vet du, vi har sovit till halv 11 två dagar sträck nu.. sköööööönt.. skulle dessutom ha sovit längre om inte din far väckte mig med frukost på sängen den ena dagen och min kära syster ringde till mig den andra.. så nu vet du.. d blir ett LUGNT barn.HA!!
Roligt med action..bra att det händer nånting att det inte blir för tråkigt. Kram