2013-01-21

Hur man får upp pulsen på 10 sekunder

Har man alldeles för lugnt hjärta, låg puls och inte jättemkt att göra på jobbet...? Vad kan man göra då?
Man kan låsa ut sig. Utan flärp/tagg, larm, nycklar och mobil/telefon. Så att man inte kommer in någonstans där man behöver.
Helst innan man är helt färdig med kvällsbestyren och med vetskapen om att folk kan larma! Larma på mig eftersom att jag är enda personalen fram till 07 på morgonen (klockan är då ca 22 på kvällen) med ca 12 brukare.
Det kan jag, efter kvällens erfarenhet, tala om att det sätter fart på hjärtat! Och håller igång hjärtat!
Paniken? Lite av ett faktum!
Lyckas ändå låna en brukares telefon men enda personen jag, efter många om och men, kan ringa som har ngt med jobbet att göra svarar inte! (Av förståelig orsak :p) Men vad är oddsen på det då?
Tacka allt att jag memorerat Andreas nr så han kunde hjälpa mig! Hahah!

Vi får se om jag snart lyckas somna efter kvällens ofrivilliga äventyr! :p
Kanske bra jag inte tränade idag.. För hjärtats skull! ;p
Tack iaf Andreas och Ana-Banana!

Med vänlig hälsning,
Sophia Klantlund!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt nya namn är Mupplund! ;)