2011-03-22

och jag har köpt nya solglasögon och gömt mig i dom hela dan



Skoldag! Ja, som alla vardagar. Men den här dagen blir en ännu längre "skoldag".
Det var iaf bokcafé idag.. Jag berättade om en bok jag läst som heter "allt för min syster". Jag har sett filmen och fick sen veta att det fanns en bok så jag ville läsa den. Och det var det värt! Filmen är rörande.. och boken är ÄNNU mer rörande!
Den handlar om Anna som är född med ett syfte.. att rädda sin syster Kate som har en väldigt aggresiv och ovanlig form av leukemi. Anna ska donera allt som Kate behöver. Tills hon som 13-åring inte vill donera sin njure.. ja. Läs/se den iaf. Riktigt bra tycker jag! :)

Ja, jag gav vidare boken (som jag lånat av Isabella) till sara i klassen iaf, får se om hon tycker den är lika bra. Jag själv lånade, ännu, en bok av Isabella.. en som heter "Döv-javisst" av en författare som heter Daniella Josberg, som blev skjuten 199...3 kanske.?! Ja, har kommer en liten bit in i boken iaf. Det blir nog bra.

Men nu så måste jag verkligen plugga stenhårt idag! Har en uppgift som ska redovisas imorgon och så har jag ett stort arbete som ska in på torsdag. Lite ehm.. panik? Jo men visst! Måste, som sagt, plugga sten hårt idag. Så nu får inte bloggen mer av min tid idag. Ha det gott!




(btw, bara lite mer tid.. måste säga att skolan igår var på teater. tyst teater. fruktansvärt rolig!! helt underbar! jag skrattade typ hela tiden.)

Inga kommentarer: