2011-09-16

if it makes you happy than it can't be that bad

Ja så är det helg nu igen. Det firar vi med att jobba lite. Slutade ju tjugo i tolv idag så jag hann med att ta både kvällspasset och nattpasset på boendet jag är.
Kan inte påstå att det är särskilt mycket som händer just nu men det är väl skönt..? :)

Under dagens korta skoldag så har vi iaf analyserat våra mellanspråkliga övningar.
En person har talat en text som jag sedan översatt till teckenspråk och sen samma sak fast åt andra hållet. Har kollat ALLT. Vad - fick jag med allt innehåll? Hur - förmedlade jag det på samma sätt som personen innan, med samma känsla och köret? Små ticks har jag några såna eller har jag fått bort dom? Ja allt. Men det är skoj.
Tyckte faktiskt att dom här två arbetena var rätt bra. :)

Annars är det skönt. Efter gårdagens teckenspråksseminarie så har vi inga fler uppgifter att göra. Iallafall inte till nästa vecka. Vad jag vet än. ;)

Förövrigt så är jag glad. Nästa vecka börjar vi med konsekutivtolkning! Det innebär ett steg närmare simultantolkning. Riktigt tolkning alltså! Jag längtar så. Det är svårt att förstå om man inte är inne i hela grejen, kanske, men teckenspråk är så roligt så det går inte att förklara!

Btw! Om du/ni vill så kan ni alltid få stötta vår klass så vi kommer iväg på klassresa. Just nu kan ni beställa god salami. Go for it! ;D

Btw 2, nöjd nu Isabelka. Nu sitter jag vid en dator = längre inlägg. Fast det här kanske blev för långt..?

2 kommentarer:

IsabelKa sa...

Btw 3- Jag är supernöjd! Det är så man får tårar i ögonen, åh jag är så stolt!

Anonym sa...

jaaaaaaaaa, är de såna salamisar elias sålde vill jag ha en. halla at me med en kryddig vitlökssalami thaanx