2009-08-24

alldeles sådär vuxen.

Ja, det känner jag mig idag. Har varit duktig och fixat och donat.. började morgonen med att för första gången hoppa på bussen från fellingsbro till örebro. Jag lyckades hoppas på och av (även om den första inte är så svår att lyckas med) vid rätt tillfälle. Jag gick sedan direkt och införskaffade mig ett busskort som blev nån hundring mindre än jag trott, I like! Men fortf. dyrt, I no like.

Iaf, efter det var det att vandra iväg till "Fellingsbro fhsk tolk- och teckenspråksutbildning i örebro". Där jag först satt i en sal satt med alla som ska gå och jobbar på skolan och sen bar det av till respektive grupper. Vi är en grupp på 12 personer.. inte 10 som jag först trodde. Jag är den som färdats längst väg. Dom flesta är från Örebro. Fattar man ju! :p
Första dagen gick väl fint.. Inte så mkt att berätta egentligen.
Efter det träffade jag min söta vän Linn på stan! Just det.. Örebroaren LINN! XD Ännu en grej som I like!
På stan införskaffade jag mig också en DVD-spelare. Bra, nu slipper jag vara allt för uttråkad på kvällar och helger. :p

Iaf, det är efter att jag kommit hem igen som jag varit alldeles vuxen och duktig. Hade i brevlådan ett kuvert från Gävle. Internet was here!! Tack alla där på smaragdvägen! ;D Det underlättar mkt och gör en viss teckenspråksstuderande väldigt glad.

Efter det så har jag införskaffat mig ännu ett konto på banken där jag ska ha mina hyres pengar. Jag har skaffat mig BankID så jag kan göra värsta viktiga saker på nätet.. Och jag har gjort en flyttanmälan/adress ändring. + att jag förtjänar många vuxen poäng när jag för någondag sen skickade om ett Hemköps bonuskort (jaa, det finns bara hemköp här. Inget ICA. Nej jag tycker inte det är okej!) Visst har jag var't duktig då? Jag tycker iaf det. I morgon är det skola igen.. Då kanske liite mer seriöst än idag. Yey! Snart kan jag prata när jag håller käften! Moahaha! :D Ja, bilder på my place kommer i en lite senare uppdatering. Kände att detta inlägg blev LITE långt! Men det får ni ta! Nu ska jag iaf försöka koppla in DVD:n och se att den funkar och äta en kladdkake muffin. Det förtjänar jag! ^^

PUSS på er! /Fellings(öre-)broaren!

3 kommentarer:

Anonym sa...

duktig flicka!!

Catharina sa...

det var jag som skrev det förra..glömde visst att skriva in mig..

Deaconess sa...

Du förtjänar faktiskt tom TVÅ kladdkakemuffinsar gumman!!!!
VA bra att du fick allt detdär fixat..Hoppas att du får högen med brev imorgon nu åxå då!!!
Jahapp...vad blir det för DVD-marathon nu då????
Kra kram från mor sol :D