2008-09-01

previesly on TransPulp...

(i övermogon åker jag hem.)




så, vad har hänt om bord på "transpulp, the ship"?
i går var det söndags så då var det en lite skönare dag. fick sova två timmar längre. inte för att jag sov så mycket ändå. kollade på klockan senast typ.. halv 4 - 4 tiden. :p förbannade tv och dylikt. ;p
kollade ju bl.a. på "patrioten" eller vad den nu heter.. filmen med mel gibson. och heath ledger.

aja, iaf. efter truksot och fika och dyl. så blev det lite sport aktiviteter. dvs det var kulstötning, stillastående längdhopp, kubb och senare för dom som orkade va kvar.. basket.
kulstötningen kunde jag ju ha vunnit.. om det inte vore för att det fanns en massa andra människor här ombord som kände för att kasta längre än mig.
längdhoppningen.. okej. jag kom fasktiskt inte sist iaf! jag nöjer mig med det..
kubben? oh yess. "team sommarjobbare, elever och dyl." vann mot både "team maskin" och "team .. bridge-eller-vad-dom-nu-kallade-sig-för" yess. vi är bäst!
basketen.. jag, breider, ed och nisse (och senare adam som hoppade in för mig när jag, tillskillnad från dom flesta andra på söndagar, skulle jobba igen.) vann med 10-4 mot martin, al, simen och calle.

ja. så nu tillbaka till måndag. idag var det "ISIP-bla-bla-något-liknande-bla" övning. vi skulle på BOMB-jakt! hahah. jag och conny hittade en av bomberna. terrorosterna hade satt in den i ett av alla förråden. damn those guys! typ. :p det var allså för.. 10 min sen.






så.. nu är det bara resten kvar då. snart åker jag hem! hej då! :D



1 kommentar:

Johanna sa...

Du verkar ju ha superroligt på båten ju. :P
På Onsdag kommer du hem, tjoho. När kommer du upp hit? ;)