2009-10-13

She was a day tripper. One way ticket, yeah.

Up-date-time! typ.
Kej, i torsdags fick vi i skolan veta att vi på fredagen inte blev tvugna att vistas på skolan. Vi kunde ist arbeta hemma. Wiho.. sovmorgon tänkte jag! På torsdag kväll satt jag i telefon och diskuterade lite med mamma när hon kom med idén. Jag kan ju åka upp och hälsa på! Ja men mycket riktigt. Det kan jag! Och om måndagen kunde tas ledig så skulle det ju också hinnas att åkas till gävle! Sagt och gjort.. Jag bestämde att jag var "ledig" på måndagen (aka.. igår.)


Så på fredag (inte-inte-riktigt-vad-jag-anser-som-sov-) morgon.. kl 06.00 tog mig linje 324 in till Örebro där jag ganska direkt bytte till TiB som begav sig ifrån stationen kl 07.00! Upp mot Sundsvall och mitt norrland. (Lapp som jag e! ;p)
Framme i staden-S var jag iaf vid 12 tiden på dagen. Och där stod minsann min mamma och väntade på mig! I drakstaden hann vi med att.. Titta på Kenny Starfighter (Saru?), äta tacos & kräftor och annat smått och gott, bada i ett nyligen brunnet badhus (med mammor och små barn som tycker sig äga rätten till way för långa duschar) och spela både trivial och uno. Sist nämnda var bra länge sen sist. Men kuligt. :) På söndag kl 10.11 var det iaf dags att bege sig från Sundsvall och mamma, Minna, Kari och Micke i bunthuset. Mot..


Gävle och södra bomhus. Denna gång var det ännu fler än Ronja, pappa och Catharina jag träffade där. Träffade också farmor, vilket är ganska länge sen sist.. Och en "pi" ny bebis vid namn Lova! En liten, liten en! Så söt! I Gävle blev det iaf att äta lite grann även där. (ja, jag liksom min familj tycker om mat.) Det blev även lite wii spelande, lite busande, en hel del gosande och lite annat flumm som brukar uppkomma!

Jag har träffa Maria (,lill Isak) och Linda en liten stund också, on the donken ya know! (Vill ha en riktig hel kväll med dom två plus den senila surikaten snart. F.y.i lix.)
Jag han t.o.m. träffa Pamela och Robin en snabbis.. Blev ju som påhoppad mitt inne på nian typ. Helt utan förvarning. ;)

Iaf. 04.21 i morse var det dags förr mitt Tib att ta med ner till Örebro för att vänta på Jossan en stund och sen gå iväg till skolan. Där också Louise finns. ^^ Hon är en rolig filur hon. Tur att jag inte lät henne va allt för länge utan mig i skolan. Vem vet hur ont hon mått utav det. Usch, inte tänka på sådant tråkigt. I morgon är det skola igen.. Så att ist för göra detta långa inlägg ännu längre så bör jag nu fixa klar min inte-så-helt-underbara svenska läxa.
hej då sundsvall, gävle och norrland för denna gång.
ses snart igen!
Hasta La Pasta!

5 kommentarer:

Louise sa...

ihihihihi nu gjorde du en trött själ lite gladare! <3

SLEEPING TIME! ses imörrn, kan ju inte låta dig vara ensam med alla.. ehm.. ja. Godnatt!

Deaconess sa...

Full fart som vanligt!! Hoppas du fick sova inatt nurå!:D

Catharina sa...

kolla upp den där midsommar filmen och det är Dylan/ Luke Perry som är med. Så mankan ju bara undra va f** han gör i en svensk film.. Han har väl blivit B-skådis i Hollywood.. Haha..

Louise sa...

UPPDATERA, UPPDATERA, UPPDATERA!

Senil sa...

Vilken liten liten människa^^ Jag såg henne först!