2010-12-03

Gaah!

Irriterad blev jag minsann på min väg hem idag. Jag hade fått ett sms att jag hade ett paket att hämta på posten vid lucullus.. men sen dog min mobil, innan jag hann se nr som jag ska säga till i posten.
Men jag gick hur som helst in dit och frågade snällt tjejen som jobbade om det var möjligt att hämta ut brevet iaf? Nej! Blev svaret..
Jag frågade igen att funkar det inte ens om jag vet att det är ett skrymmande brevet, från vilket företag det är skickat och till vem? (dvs jag men iaf)
Nej! Blev svaret igen.. och hade den där jäkla tjejen slutat prata där så hade jag lugnt accepterat det, gått hem laddat mobilen och återkommit sen. Men näe fan! Hon fortsatte och vet ni vad den där jääkla bruden säger?
"Näe, för då måste jag leta efter brevet och det har jag ingen lust med!" Det är hennes exakta ord. Och det säger hon samtidigt som hon har ett sånt där fult snett leende på läpparna. Ursäkta? Alltså.. Ja.. Ursäkta men är inte det ditt jäkla jobb?!?! Näe, det där irriterade mig som fan, och klart jag inte sa ngt utan har ist gått hem irriterad och har inte lust att gå tillbaka dit att hämta mitt brev nu. För att va ärlig.. att gå hem, dit och tillbaka igen. Det har inte JAG ngn lust med! Åååh! Irriterad!

Är jag helt mongo nu eller är det ngt att bli irriterad över?

4 kommentarer:

alexandra sa...

Du skulle tipsat henne att om hon inte orkar leta efter ett sketet paket så kan hon lägga ner den energin på att hitta ett mer tilltalande leende!

Anonym sa...

Robert säger här att det var kul, att hon säkert skojade lite och egentligen menade att hon inte FÅR lämna ut paket utan kolli-id. men ändå. hon kunde slutat snacka.

Louise sa...

fett jobbig brud. f står för ful. usch. gillar inte såna.

här i varberga är det bäst att hämta paket. Robert hämtade ut mitt paket med bara leg en gång. jättepraktiskt.

Jossan sa...

Sånt där är så jävla onödigt att ens säga. Ring till butiken och klaga, du kanske får ersättning? ;)