2009-02-26

Låt mig besjunga dig nu.

Japp! Så är jag hemma igen. Medan jag har varit borta så har mamma och de andra i hushållet rensat ut typ allt från alla hyllor etc. i mitt rum. Så alldeles snart ska jag börja packa in typ alla mina grejer i en massa små förvarings utrymmen. :p
Men före jag börjar med det har jag tänkt berätta om min trip. So here It goes..

I fredags kom Johanna ner till Sundsvall, så alla barnen var här i Sundsvall. Det var typ fullt hus! Det blev tacos, Dunham och TP. Skoj, skoj! :)
Sen på lördag morgon åkte jag och Johanna iväg, trots typ magsjuka och dyl, till tågstationen för att åka ner till den kungliga huvudstaden.
(påväg till sthlm!)

Väl nere i sthlm så sprang vi upp och ner på Centralstationen för att leta toalett, förvaringsskåp, biljett-uthämtnings-grej och bankomat. Senare gick vi iväg och "gjorde stan".. typ. haha. Gick in på några affärer iaf. Bla Cubus där min kära syster köpte en sjal till mig! Me like!
Sen var det dags att försöka leta sig till götalejon, vi hade ungefär vårat minne av gången dit för ungefär 3,5 år sen att lite på. Så det blev mycket osäkerheter.. min vi hittade ändå tillslut. När vi var i närheten så var det ca 1,5 timme kvar tills föreställning. Så vad gjorde vi? Ja, vi gjorde ungefär det man kan göra.. vi åt! :D Först Donken, där det förövrigt var FULLT, och sen Coffehouse by George. Senare blev det till insläppet på Götalejon.. och DAMN var mycket folk det var där. Helt sjukt. Så mycket folk var det inte när vi tittade på Greasé där.
Iaf, ur högtalarna spelas det mkt bra musik, Jailhouse Rock etc.
Väl inne så ser vi på våra biljetter att vi sitter på bänk 1, plats 12, 13.. dvs längst fram PRECIS i mitten. Risken fanns att det skulle bli för nära. men inte alls. Det var riktigt niceiga platser.
Och SOM det var en bra föreställning.. Det var inte det lättaste att försöka sitte stilla där inte. Och mkt skratt var det verkligen. Ååh allas vår Brolle är så söt. Jag kan väl egentligen inte påstå att han är en skådis.. haha. Men bra sjunger han. Allas vår norrlänning. :p
(i sthlm!)

Sen var det iaf dags att åkta därifrån.. Tågen vi satte oss på tog oss från Sthlm till Gävle. Där var det hemmalagad pizza som väntade på oss. Gott Gott. :)

(påväg från sthlm!)

Ja, det var min trip med Min kära syster till sthlm. TACK JOHANNA!!
Nu blev det här ett ganska, och med ganska menar jag väldigt, långt inlägg.. så jag skriver om hur jag hade det i Gävle sen i nästa inlägg.
ha't! /

Inga kommentarer: