2010-05-28

"när man är kär kan man inte dricka mjölk på fem dagar"

- Simon 8 år.

Jag hittade en så söt bok här hos Jojjo.
"BARNS TANKAR OM KÄRLEK".
Så jag måste bara skriva ner några av sakerna som barn har sagt. För det är ju så sött!

Säkra tecken på att man är kär
* "Jag vet att Martin på fritis är kär i mig. För när jag säger "SLUTA" så lyssnar han." - Stine 7 år
* " När man är kär är det som om man har ett hjärta i huvudet." - Jeanette 9 år
* " Det vet man ju när man är kär. Då står man bara och tittar på honom hela tiden, och så hör man inte ett dugg av vad de vuxna säger." - Trine 7 år
* "När man är kär får man sitta och dricka kaffe och se en liten film. Och så har den andra städat." - Henrik 6 år
* "Om en pojke får skäll och man tycker syndom honom beror det på att man är kär." - Mette 8 år
* "Man vet att man tycker om någon om man gifter sig med henne." - Danny 8 år
* "När man kär är det som att man fyller år i magen." - Mikaela 8 år

Hur hittar man någon att vara ihop med?
* "Man kan inte bli ihop med någon förrän man har bil. För annars går det inte att hitta henne." - Alex 7 år
* "Man kan alltid bli ihop med någon i Turkiet. För de vill gärna." - Esra 7 år
* "Om en pojke tycker att en flicka är fin försöker han göra sig speciell på något vis." - Jonas 9 år
* "Om man springer ihop på gatan och mannen säger "ursäkta" och kvinnan säger " Det gör ingenting." Då kan det hända att dom flyttar ihop." - Anna 7 år
* "Om man råkar ta samma pommes frites kan det hända att man blir ihop." -Katja 8 år
* "Jag har lagt av med att hitta någon att bli ihop med, för det tar rätt lång tid att hitta." - Tania 9 år
* "Om jag inte kan få den jag är kär i blir jag inte ledsen, för jag är turk." - Cigdem 8 år

När man har hittat någon att bli ihop med
* "När man har hittat en kille går man på bio och får barn." - Sandra 7 år
* "När man är liten är man generad och har en kille. När man blir störra är men inte generad, så då har amn en man." - Maria 7 år

Man kan bara vara ihop med en för när man ska pussas har man bara en mun. - Niclas 6 år

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha de kan vara ett av de gulligast jag läst :P

Deaconess sa...

Turk is the way to be:D