2010-11-18

en liten fundring

Jag sitter hos Louise och har det ganska bra. Torsdag idag = Torsdags middag. Vi ska äta ris och chili med kött! Mumma.. till efterrätt har hon gjort kladdkaka. (jag fick skålen och slickepotten sen. YUM!)
Sen så vispade jag alldeles nyss grädden och det fick mig att tänka på en sak som jag tänker på jämt när jag vispar grädde.. med elvisp. Är det bara jag i hela världen eller finns det fler som är så sugen på att stoppa in ett finger i visparna medans dom är igång..? Det lockar så mkt! Men jag gör det inte eftersom att jag vet att det kommer göra ont! Hallå lix! Jag är inte dum. Egentligen. Men det lockar!! Bara jag som är mongo eller finns det fler? Piiis Aut!

6 kommentarer:

alexandra sa...

haha och jag som trodde jag var ensam om att tänka så. But now i know im not :D :P

Emelie sa...

Haha då är vi tre om de. :) Det är riktigt frestande att sätta nej dom där. Men man är ju inte dum liksom ;)

emkroeger sa...

Haha jag med :D och när farmor bakade kändes det som att jag skulle vilja testa stoppa fingret i den maskinen, vilket definitivt inte är smart. Och skulle ju aldrig göra det, men som sagt :P

Louise sa...

fast nu har du ju fel. fast det är samtidigt rätt. du får en halv glass! en sån där igloo som man delar på ;)

Louise sa...

va bra att du fatta.

ni får göra en videoblogg också. eller du. eller båda. tycker jag!

Louise sa...

fiska kamra. sen jöra. pra pra eplumma. (Y)