2014-09-13

"Sjömäns"

(Ja, jag tar den mildare av de två "översättningarna" som man skulle kunna välja på.)

Så var helgen här! 
Blev tyvärr inte så lång sovmorgon idag trots att det är en ledig lördag. Upp vid 8 för att gå en promenad innan frukost. Det är vilodag men promenader är ändå skönt! Så det blev en ca 6 kms sväng i ganska lugn takt. :) 
 Annars har ju dagens stora "höjdpunkt" varit att få titta in på Siemens här i Finspång. :p 
Roligt ändå att se hur sambons vardag ser ut. :) Mycket stora grejer och massor som jag inte fattade men.... Nu förstår jag iaf LITE mer om han skulle prata om sitt jobb. :) Jag fick en personlig guidad tur av sambons farbror som jobbar på Siemens (men inte samma avdelnings). Trevligt! :) 
Pengar har dom ju iaf så hade karameller och vattenflaskor med deras företagsnamn och så hade dom ordnat med "Gratis bussar till/från Siemens öppet hus" eller vad det nu stod på dom. :p 
Ganska mycket folk också faktiskt.
Ja det är intressant det där. ;p haha

Nu är det en liten lugn stund för mig och bästa vovven. För sen när sambon slutar så ska vi iväg på fotbollsmatch och sen direkt hem till Örebro. Skönt att åka ikväll när jag börjar 06:00 imorgon bitti. 

He va he, he! ;)
Tjing!

Inga kommentarer: