2014-09-10

Revenge !


Måndagens löppass gick ju inte riktigt som jag ville. Så därför är jag extra glad att dagens pass gick så bra! :) 
Jag lyckades sänka mitt tempo rejält idag (höll mig på ca 6,20 min/km) och klarade då också milen. Jag kände att jag kunde springa kanske lika långt till men tänkte att jag iaf skulle ta 3 kms spåret till (joggade i karlslund idag) också men ganska precis när jag sprungit milen så började mitt knä spöka på något konstigt sätt. Försökte "shake it off" och fortsatte jogga men det gick inte mer än ca 1,5 km innan jag kände att det inte funkar. Dumt att puscha på ett knä som vanligtvis är problematiskt med att göra det kanske ännu värre. Sura var ju bara att jag kände att jag kunde fortsätta länge för jag var inte slut som jag brukar vara. Men det blev iaf den längsta sträckan jag någonsin sprungit! :D ca 11,5 km! Woho!!! :D 
Dessutom sprang jag milen på ett inte, så gott som, helt platt underlag som jag har gjort dom andra 3 gångerna. Så det var en liten extra utmaning i det.
Trots knäont i slutet var det alltså ett bra träningspass idag! :) 

Hoppas er onsdag blir toppen!

Tjung! 

1 kommentar:

Big sis sa...

Faaaaaasen va bra du är!!!!