2010-03-11

1, 2, 75, 6, 7, 75, 6, 7, 75, 6, 7

Nu är Örebro officiellt Europas teckenspråks huvudstad. Woo! Va lite mindre "pompa och ståt" än jag tänk det skulle va men nu är det iaf utropat. :p
Vi var viktiga och hade såna där kort runt halsen, som syns på bilden nedan och jaa jag vet värdelös kvalitet.. men ibland blir det så med mobil-kameror (fasktiskt!), väärsta back-stage-passen! (eller så var det inte alls det utan bara brickor med våra namn, att vi går fellingsbro fhsk och på baksidan också eventets program. men eftersom att det inte är lika coolt så tycker jag vi kan tala tyst om det.) Men iaf var en del bra föreläsningar. En del mindre bra.. en del som kändes lite ovärda fast jag vet att dom nog inte var det. Roligast var två döva tjejer som lite och slank in med en liten teater sketch. Som handlade om fördommar och typ.. aa men missförstånd och bla bla mellan döva och hörande och hela världen för den delen. Åsm var dom iaf! :)

Maten vi fick.. inte jätte gott! :s Men tur så var iaf krämbullen vi fick god. Plus allt små godis som man fick från alla små "utställare". Hade nog inte överlevt helt och hållet under dagen utan det. Fick också med mig hem.. en mapp med en del papper i. :p Ett häfte.. 3 pennor.. ett läppsyl och... en frukt! :D Tror att det var allt. :p
Idag blev föresten jag och Jossan star struck också! Vi såg nämligen MegaVega där! Vi älskar megavega. För dom som inte vet det är hon en tjej, utbildad tolk, som "sjunger och dansar" på tsp. Mkt barnvisor.. men också "vanliga" låtar! Vi blev dock lite besvikna. Hon var tydligen där privat. Inte för att framföra någon sång. Bajs också! Men det var kul att se henne iaf. :p
Annars? Jo, under sista föreläsningen eller vad det var så blev Lou-lou-fis lite extra uttråkad tror jag. Så hon ritade en fin bild på 4 tjejer. Ska vara jag, jossan, ana-banana och alexandra. Kan ni gissa vem som är jag? :p Lou-lou-fis, du får inte gissa.. inte du heller Alexandra. (eller för den delen jossan eller ana-banana om dom nu skulle va inne på min blogg och titta.) Och resterande människor får inte fuska genom att titta på bilden ovan. Kej? Lova?! Bra! :)

Inga kommentarer: