2010-03-16

And I saw the surprise, and the fear in his eyes when I took his glass of champagne

Jag har bakat blåbärspaj. Tyckte det var en fin inledning på detta inlägg. :p
Den är helt okej/ganska god. Fast den är ju inget mot min mo'mos blåbärspaj. Det är världens bästa! Iofs så är min mo'mo världens bästa mormor så kanske därför? :p
Det enda negativa just nu.. jag har ingen vaniljglass/vaniljvisp/grädda eller ngt sånt. Hmm.. Jag känner mig iaf duktig idag. Har gjort en potatisgratäng(-ish) från scratch för första gången i mitt liv och nu till en ganska så långt efter efterrätt.. Blåbärspaj! Värsta husmoderlig. ;p

Det är en ganska härlig känsla när man tittat i div. skåp i köket och inser att man inte har något roligt (läs: gott för stunden). När man sedan är inne på matsida på nätet för att hitta ngt att laga av de ingredienser man väl har hemma och ser att.. vänta.. vänta.. vänta! Jag HAR ju det som behövs för att laga det där! :D "Det där" vid det här fallet är alltså pot.gratäng och blåbärspaj. Men det kanske ni förstod. Det var väl bara det jag tänkte dela med mig av.

I morgon har jag sovmorgon.. Börjar 12.40. I like! ;D Hej då folket! :)

Inga kommentarer: