2010-01-09

tribute

En del skriver böckeren
en del bygger hus
en del gör musik med toner i
en del jobbar på sjukhusen
en del tänder ljus
det är säkert bra, men det gör inte vi
spagetti, tomater, olja o färskost, kaffe o kattmat o ris.
ICA's egna varor, som vi gjort själv
ICA's egna varor, jobbar varje helg
ICA's egna varor som är jättebra
ICA's egna varor varenda dag
ICA's egna varor
ICA's egna varor
ICA's egna varor
ICA's egna varor

Klockan är 20.09. Jag är sjukt sugen på något gott. Ex en B&J glass och godis och dricka. Eller kladdkaka. Men jag har inget av det jag vill ha hemma (finns nästan allt jag behöver till kladdkakan. förutom ägg. fattar man ju.) Jag skulle ju kunna gå och handla.. eller ne! Det skulle jag inte.. Varför inte? För hemköp stängde för lite mer än 2 timmar sen. DET fattar man ju!
Tacka vet jag ICA. Ett företag som nästan aldrig skulle ha någon affär om stänger innan iaf 21.oo! Men vad hjälper det när man bor i fellingsbro och det enbart finns.. just det. Hemköp! Bajsa på dom! Som tur är flyttar jag snart in till Örebro.. och bara några hundra meter till ICA! En ICA affär som har "öppet varje dag 09-21". ICA. Det är det som gäller!


Det var min ICA hyllning. Jag är fortfarande sugen på något gott.. Det hade jag inte varit om fellingsbroarna hade varit smarta nog att inse att ICA.. is the only way to go!

------------------------------------------------------------------------------------

p.s JAG HITTADE CHOKLAD. Mmm.. arabou Daim chokladplatta! Hittade också lite annat små godis! Nu är jag lycklig att jag inte tog med mig allt mitt godis på tågresan till gävle!

4 kommentarer:

alexandra sa...

Hon hade det faktiskt ganska lagom inne på willys då hon visste vad hon skulle ha och inte behövde stå i kö länge alls ;D

Anonym sa...

ALL KÄRLEK TIlL ICA, ett företag som tänker på oss no-lifers vars stora hobby är att promenera till ica då vi inte har något annat för oss. hahaha. det är synd om oss på riktigt.

Gissa vem som är lika mobbad som du?

alexandra sa...

ah det är bra det, känner jag mig mycket tryggare ;D

Deaconess sa...

Ja du gumman...de ska vara duuu till en sån tribute!!:D Värsta stoorkramen Ulf härifrån:D