2010-01-08

uuuuuuuh.. let's dance.

Ja nu är jag hemma igen. Resan gick väl bra.. Kom med ett tidigare tåg. Ett som tar ca 2 timmar mindre t.o.m. Men det resulterade ju förstås i att jag fick sitta för mig själv och vänta på bussen också. Yess, jag är tillbaka i örebro.
Jag är så jävla irriterad på en sak.. höjden av jävlighet men som SÅ är så typisk att det ska hända mig. Jag har från stunden jag gick ut från det röda radhuset i gävle med min packning hållit på att kämpa med påsen där några julklappar låt, ett elvis fat, marilyn monroe värmeljusstake och en brödrost. Det är tydligen tunga grejer som göra att en påse inte vill låta bli att gå sönder och gör resan krånglig för mig. Har alltså varit på väg att tappa grejerna i marken ett antal gånger (det skulle troligen resultera i att något går sönder). Hur som helst så klarade jag mig.. Jag kom in i min lägenhet. Satte ner påsen precis vid dörren och gick lite längre in i lägenheten för att lämna av mig väskorna, det gjorde jag. Gick sedan tillbaka till dörren för att ta in dom där julklapparna också.. Jag lyfter påsen och så.. POM! Lådan med Marilyn värmeljusstaken ramlar ner, öppnas så ljusstaken åker ut och.. kraasch. Den bestämde sig tydligen för att placera sig i allt för många delar över hela mitt hall golv. Förstå irritationen!! Jag kämpade i nästan 30 mil med den där påsen men klarade det! MEN SEN GICK DET ÅT H-LVETE NÄR JAG SKA BÄRA DEN FRÅN YTTERDÖRREN TILL VARDAGSRUMMET!!
Det är dessutom bajs för dom är så fina dom där ljusstakarna. Tur så har jag två andra likadana. Men min julklapp. :( Har inte ens hunnit ställa upp den en gång än.

Iaf så fick jag bli lite glad igen när jag gick genom min post.. har fått julkort och tack kort och dessutom att gott nytt år kort från belgien. Världens sötaste Heleen har skickat ett kort till mig där hon skrivit så söta saker och klistrat in två bilder på oss från i sommras när jag träffade henne i belgien. Jag saknar Heleen!

Men iaf.. Nu är det let's dance premiär! (woho, it's back!) Det är dessutom kallt som en gnu här inne så jag har tagit mitt sköna täcke runt mig och har en kopp te. Tycker det är ganska roligt för jag dricker ut en exakt sådan kopp som på bilden jag hittade. ^^ Ja, är man lätt road så har man roligt oftare! ;D

Nu blev det ett långt inlägg.. Deal with it. Nu ska jag fortsätta att titta på, dömma och bli förvånad över kändisar som dansar. Hej på dig! :)

3 kommentarer:

alexandra sa...

höjden av typiskt är vad det är, tråkigt att den gick sönder :(
Hrm vadå, vem är det som klagar på mitt innehåll? ;P

alexandra sa...

hehe vadå innehåll, now you lost me! :P

catharina sa...

vilken otur du har din stackare..och dessutom glömde du din en bok från skolan här..och vantar..kram